POSTITUSED

EAS uued taotlusvoorud

Taotlusvoorud rahvusvahelistele kultuuri- ja spordisündmustele

<

p class=”articleinfo”> Last Updated (Kolmapäev, 09 September 2015 12:02) Kolmapäev, 09 September 2015 11:58

9. september 2015

Taotlusvoorud rahvusvahelistele kultuuri- ja spordisündmustele on avatud alates 22. oktoobrist 2015. Taotluste esitamise lõpptähtaeg on 13. novembril 2015 kell 17:00.

Toetuse eesmärgiks on suurendada Eesti tuntust rahvusvaheliste spordi- ja kultuurisündmuste ning konverentside toimumise sihtkohana. Toetust saab taotleda kultuuri- või spordisündmusele, millega kaasneb vähemalt 1000 väliskülastaja ööbimist Eestis.

Toetust antakse meetmest „Rahvusvaheliste sündmuste ja konverentside toetamine“. Kultuuri- ja spordisündmuste toetamise eelarve 2015. aastaks on 400 000 eurot ja seda kaasrahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.

Infopäev taotlejatele toimub 13. oktoobril Tallinnas.

Lisainfo taotlemise kohta ning infopäevale registreerumine http://eas.ee/rsk

Avalike teenuste arendamise analüüside läbiviimine

Avalike teenuste arendamise analüüside läbiviimine

Taotlusvooru “Avalike teenuste arendamise eel-, äri- ja kasutatavuse analüüside läbiviimine” eesmärk on rahastada projekte, milles tuvastatakse analüüside käigus avalike teenuste pakkumise ja osutamisega seotud probleemid.

Analüüside tulemites tuuakse välja võimalikud lahendused, kuidas muuta avalikke teenuseid kättesaadavamaks ja kasutajakesksemaks, tõsta nende kvaliteeti ning osutada neid nutikamalt ja tõhusamalt IKT-vahendite abil.

Toetust võivad taotleda:

  • riigi osalusega sihtasutused,
  • põhiseaduslikud institutsioonid,
  • valitsusasutused ja nende hallatavad asutused,
  • kohalikud omavalitsused ja nende hallatavad asutused,
  • kohalike omavalitsuste liidud ning
  • avalik-õiguslikud juriidilised isikud.

Taotlusvooru kogumaht on 2 500 000 eurot. Projekti maksimaalne eelarve on 50 000 eurot. Projekti toetuse määr on 85% ja toetuse saaja omafinantseering 15%.

Jooksva taotlusvooru põhitingimused ja valikukomisjoni koosseis (.pdf, KB) – voor algatati majandus- ja taristuministri 24. aprilli 2015 käskkirjaga nr 15-0108.

Vooru mahu suurendamine (pdf, KB)- Finantseeritavate taotluste kogumahtu suurendati majandus- ja taristuministri 14. juuli 2015 käskkirjaga nr 15-0210.

„Avalike teenuste pakkumise arendamiseks toetuse andmise tingimused ja kord“ (.pdf, 116 KB) – majandus- ja taristuministri 15. aprilli 2015 määrus nr 31, mis reguleerib toetuse andmist.

Taotluste esitamine

Taotlusi saab esitama hakata alates 18. maist 2015.

Taotlus tuleb elektrooniliselt sisestada aadressil https://www.eesti.ee/portaal/pjis.struktuuritoetus.

Taotluste deklaratsioon tuleb allkirjastada ning sisestada samas infosüsteemis dokumentide hulka.

Taotluste vastuvõtmine lõpetatakse, kui esitatud taotluste kogumaht ulatub 2 500 000 euroni. Taotluste vastuvõtmise lõpetamisest teavitatakse taotlejaid RIA veebilehel.

Küsimuste korral kirjutage meiliaadressil ria at ria dot ee ria at ria dot ee ria@ria.ee.

Ettevõtte tulemuslikkuse juhtimine

OÜ Majanduspartner pakub majanduskonsultatsioone ja koolitusi tulemuslikkuse juhtimise valdkonnas.

Teemad

1. Ettevõtte tulemuslikkuse juhtimine

2. Kasumlikuse hindamine – mille kasumlikkust meil mõista ja hinnata (mõõta) on vaja? Kuidas mõõta ning hinnata toote- ja kliendikasumlikkust; Mis on vahet kliendi- ja tootekasumlikkusel? Miks mõlemat tuleb juhtida?

3. Ettevõtte tegevuspõhise kuluarvestuse (Activity Based Costing – ABC) ja tegevuspõhise juhtimise (Activity Based Management – ABM) põhimõtetest ja ülesehitusest.Traditsiooniline vs tegevuspõhine kuluarvestus – miks meil ABC-d vaja on? Tegevuspõhise kulumudeli juurutamine – millised on kriitilised edufaktorid?

4. Tegevuspõhise kuluarvestuse, tegevuspõhise planeerimise (Activity Based Budgeting – ABB) ja tegevuspõhise juhtimise seosed operatiivse ja strateegilise planeerimise keskkonnas;

5 . Ettevõttesisene aruandlus: miks on ABC toote/teenuse, brändi- või kliendi- ja  kasumlikkuse mõõtmisel vältimatu?

  Võtaühendust   toomas@majanduspartner.ee

Loomemajanduse toetusmeede

07.01.2015, 

eas_varviline_logo_all_nurgas

Reedel, 9. jaanuaril jõustub loomemajanduse toetusmeetme määrus, mille alusel hakatakse eraldama toetusi loomemajanduse tugistruktuuride, ühisprojektide ja ekspordivõimekuse arendamiseks. 

Sellega jõuab lõpule suurem osa ettevalmistusi Euroopa Liidu 2014-2020 eelarveperioodi loomemajanduse toetusrahade kasutuselevõtuks Eestis ning Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus saab peagi alustada taotluste vastuvõttu. Meede avaneb etapiviisiliselt ja esimesena on plaanis avada taotlusvoor inkubatsiooniteenuste osutamiseks.

Toetusmeede ergutab loomevaldkondades ettevõtlust ja aitab nii alustavatel kui ka juba tegutsevatel loomeettevõtjatel turutingimustes majanduslikku edu saavutada. „Kultuuri- ja loomevaldkondade potentsiaali sidumine ettevõtlusega soodustab uute ambitsioonikate ärimudelite teket ja ergutab toodete-teenuste arendust teistes majandusharudes. Kui loomevaldkondades tegutsevate ettevõtete hulgas eksportööride arv suureneb, valdkonna võimekus omatulu teenida kasvab ning loomesektoril on äratuntav roll teiste majandussektorite lisandväärtuse tõstmisel, on toetuse kasutamine osutunud õigeks investeeringuks,“ märkis Kultuuriministeeriumi loomemajandusnõunik Anu-Maaja Pallok.

Euroopa Regionaalarengu Fondist rahastatava meetme kogumaht on 20 miljonit eurot, millest 16,1 miljonit eraldatakse avatud taotlemise kaudu määruse „Loomemajanduse tugistruktuuride, ühisprojektide ja ekspordivõimekuse arendamise toetamise tingimused ja kord“ alusel. 3,9 miljonit eurot suunab Kultuuriministeerium loomemajandusalase teadlikkuse tõstmiseks ja teadmiste ning oskuste arendamiseks, samuti loome- ja teiste valdkondade vaheliste suurprojektide elluviimiseks.

Kultuuriministeerium on 2014-2020 struktuurivahendite perioodil loomemajanduse arendamise meetme rakendusasutus, kes koordineerib toetuse andmise tingimuste väljatöötamist ning meetme erinevate tegevussuundade elluviimist loomemajandusvaldkonnas. Meetme rakendusüksus on Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, kes korraldab taotlusprotsessi ning eraldab toetusi vastavalt kultuuriministri määrusele. 

raamatupidaja.ee

 

Toomas Türnpuu sai TÜ rektori tänukirja

 

 

Tartu ülikooli rektor tunnustas EAA kongressi korraldustoimkonda

TÜ tänukirja pälvisid Euroopa majandusarvestuse assotsiatsiooni 37. aastakongressi korraldamise eest majandusteaduskonna ettevõttemajanduse instituudi  juhataja, majandusarvestuse professor Toomas Haldma, sama instituudi majandusarvestuse dotsent Kertu Lääts, majandusarvestuse lektor Ulvi Sloog ning vastutav sekretär Riina Viilup, Estonian Business Schooli professor Ruth Alas ja lektor Maarja Murumägi, Majanduspartner OÜ juhtimiskonsultant Toomas Türnpuu, MTÜ Eesti raamatupidajate kogu nõukogu liige Malle Post ning LA PUB OÜ.

 

Tänud kõigile kolleegidele ja koostööpartneritele hea koostöö eest.

 

 

Toomas Türnpuu

Tunnustamised

Tunnustamised

Tunnustused

TÜ väikese medali ja tänukirja pälvisid 65. sünnipäeval matemaatika-informaatikateaduskonna arvutiteaduse instituudi teoreetilise informaatika dotsent Rein Prank ja 60. sünnipäeval arstiteaduskonna kirurgiakliiniku kirurgiliste haiguste dotsent Margot Peetsalu.

TÜ väikese medali pälvis 80. sünnipäeval matemaatika-informaatikateaduskonna emeriitprofessor, akadeemik Ülo Lumiste ning 65. sünnipäeval rahandusosakonna raamatupidaja Virve Vall.

TÜ aumärgi ja tänukirja pälvis 60. sünnipäeval sotsiaal- ja haridusteaduskonna haridusteaduste instituudi õpetajate seminari matemaatika didaktika lektor Anu Palu.

TÜ tänukirja pälvis 75. sünnipäeval Pärnu kolledži haldusosakonna turvatöötaja Arvo-Ülo Rooso, 65. sünnipäeval majandusteaduskonna ettevõttemajanduse instituudi rahanduse ja majandusarvestuse külalislektor Enn Leppik, 60. sünnipäeval filosoofiateaduskonna maalikunsti professor Jaan Elken, 50. sünnipäeval arstiteaduskonna bio- ja siirdemeditsiini instituudi inimese füsioloogia dotsent Aavo Lang ja raamatukogu teenindusosakonna raamatukoguhoidja Margit Leesik; samuti Pärnu kolledži turismiosakonna spaamajanduse assistent, rahvusvahelise magistrikava programmijuht Kai Tomasberg.

TÜ tänukirja pälvisid Euroopa majandusarvestuse assotsiatsiooni 37. aastakongressi korraldamise eest majandusteaduskonna ettevõttemajanduse instituudi  juhataja, majandusarvestuse professor Toomas Haldma, sama instituudi majandusarvestuse dotsent Kertu Lääts, majandusarvestuse lektor Ulvi Sloog ning vastutav sekretär Riina Viilup, Estonian Business Schooli professor Ruth Alas ja lektor Maarja Murumägi, Majanduspartner OÜ juhtimiskonsultant Toomas Türnpuu, MTÜ Eesti raamatupidajate kogu nõukogu liige Malle Post ning LA PUB OÜ.

Pensioneerumisega seoses tunnustati endisi ülikooli töötajaid:

Väikese medali ja tänukirja pälvisid arstiteaduskonna anestesioloogia ja intensiivravi kliiniku anestesioloogia ja intensiivravi assistent Tähti Saar ning loodus- ja tehnoloogiateaduskonna füüsika instituudi koristaja Tatjana Savihhina.

Väikese medali said filosoofiateaduskonna germaani, romaani ja slaavi filoloogia instituudi saksa filoloogia lektor Erika Kärner, loodus- ja tehnoloogiateaduskonna keemia instituudi orgaanilise keemia teadur Tiina Tenno ja mereinstituudi meresüsteemide modelleerimise vanemteadur Rein Tamsalu.

Aumärgi ja tänukirja pälvis loodus- ja tehnoloogiateaduskonna füüsika instituudi materjaliteaduse osakonna insener Aleks Aidla

Aumärgi said filosoofiateaduskonna germaani, romaani ja slaavi filoloogia instituudi inglise keele ja foneetika lektor Leili Kostabi, filosoofiateaduskonna dekanaadi koordinaator Riina Laidvee; loodus- ja tehnoloogiateaduskonna keemia instituudi analüütilise ja füüsikalise keemia teadur Mihkel Kerikmäe, keemia instituudi vanemlaborant Malle Moldau ja mereinstituudi meresüsteemide modelleerimise vanemteadur Tiit Kullas; Viljandi kultuuriakadeemia lavakujunduse lektor Krista Tool; raamatukogu kodumaise kirjanduse osakonna raamatukoguhoidjad Udo Otsus ja Kaarin Viirsalu.

Tänukirja pälvisid õigusteaduskonna õigusinstituudi infosekretär Lilja Kudi; arstiteaduskonna närvikliiniku neuroloogia vanemteadur Tiiu Tomberg; loodus- ja tehnoloogiateaduskonna keemia instituudi analüütilise keemia teadur Aime Lust, analüütilise ja füüsikalise keemia teadur Mare Must, füüsika instituudi vaneminsenerid Mart Kiisel ja Helgi Oks, insener Margarita Kink, aerosoolifüüsika vanemteadur Aadu Mirme, laborant Ene Pärtel, tehnik Varpo Redi, treial Karl Olev, tööriistaluksepp Ilmar Parmas ning (lukksepp) freesija Tõnu Tarus; Viljandi kultuuriakadeemia inglise ja iiri keele ning kirjanduse vanemkonsultant Ilmar Lehtpere, joonistamise lektor Kaisa Puustak ja stsenaristika lektor Olev Remsu; raamatukogu meister Juhan Kala, tuletõrjevalvurid  Eve Kartus ja Marie Prints ning valvur Valli Pastak; ajaloomuuseumi administraator Ene Kudak; geenivaramu krüo-biotehnoloog Atso-Heinar Jõks; kinnisvaraosakonna riidehoidjad Ede Jõever, Kaie Kool ja Tiina Villakov.

EESTVEDAMINE

http://majandus24.postimees.ee/763550/eestvedamine 

R. J. House defineerib eestvedamise organisatsioonilises ja kitsas tähenduses kui „indiviidi võime mõjutada, motiveerida ning võimaldada teistel panustada organisatsioonide, mille liikmed nad on, efektiivsusesse ja edusse”.[¹] Organisatsiooniliselt mõjutab eestvedamine otseselt kulutuste efektiivsust, tulu, ekspluatatsiooni, rahulolu, laekumist, turuväärtust, aktsiate hinda, sotsiaalkapitali, motivatsiooni, kohustust ning jätkusuutlikkust.

Eestvedamine on indiviidi oskus olla teistele eeskujuks ning neid juhtida. See on suhtumine, mis mõjutab meid ümbritsevat keskkonda.
Võrrelge grupi eestvedamise ja eelnevalt esitatud ad hoc eestvedamise arutelusid. Eestvedamist saab iseloomustada ka teatud võimuperioodi abil, näiteks “1940ndail oli Venemaal stalinistlik eestvedamine“. Formaalsetes hierarhiates võib see termin tähistada ka positsiooni või suhteid, mis võimaldavad ning seadustavad nn eestvedamise käitumist.

Eestvedamise kategooriad ja tüübid

Eestvedamist saab klassifitseerida kas tegelikuks või potentsiaalseks:

  • tegelik – annab juhiseid või korraldusi, näiteks “keiser suutis edukalt eest vedada”. 
  • potentsiaalne – juhtimise kompetents või võime, näiteks “ta oleks võinud efektiivselt eest vedada” või “sündinud eest vedama”.

Mõlemal juhul tundub pidevate muutuste tõttu, mida leitakse eksisteerivat 20. sajandi lõpus ning 21. sajandi alguses, olevat teatud eestvedamise tüüpide jaoks fundamentaalseks tegevuseks õppimine. Kui õppimine ja eestvedamine liituvad, võib sellist nähtust iseloomustada kui ”õppurlust”.

Eestvedamine võib olla ametlik (nagu enamiku poliitilise või ärialase eestvedamise puhul) või mitteametlik (nagu enamikus sõpruskondades). “Eestvedamisest” (abstraktne termin), mitte “eestvedamisest” (tegevus), rääkimine vihjab tavaliselt sellele, et eestvedajail on teatud “eestvedamise oskused” või kompetents. Erinevad olemused võivad pakkuda või näidata nii tegelikku kui ka potentsiaalset eestvedamist, sealhulgas:

  • tegevvõimu omav isik, näiteks president või esimees 
  • isik, kes on positsioonil või institutsioonis, mida seostatakse vilumuste või kogemustega, näiteks meeskonna juht, laeva kapten, vaneminsener, juhataja või lapsevanem 
  • grupp või isik mõne trendi või liikumise esirinnas, näiteks moe trendiloojad 
  • grupp isikuid (keda sotsioloogid nimetavad „referentsgrupiks“), näiteks ärivaldkonna kommentaatorid või ühingute esindajad 
  • toode, mis mõjutab teisi turul konkureerivaid tootepakkumisi

Eestvedamist võib teostada indiviid, juhtide kollektiiv või tuntud, kuid kehata müstiliste omadustega figuur (võrdle: kangelane). Kuid „eestvedamist” kasutatakse ka mujal – positsioonidel, millel on aktiivse eestvedamisega vähe pistmist, kuid mida järgijad (tihti traditsioonide tõttu) väga austavad (võrdle: viisakustiitel “püha isa”). Järgijad annavad eestvedajale tihti staatuse või prestiiži. Peale innustavatele eestvedajatele vahel omistatava prestiižse rolli võib “eestvedamise” tavapärasem kasutus tähistada ka konkurente mõjutavad hetkeliidreid, näiteks korporatsioon või toode võib olla “turuliider”, omamata seejuures püsivuse või omistatud tunnustuse maiku. Pange tähele, et teiste mõjutamise võime on mõnede, mitte kõikide liidrite “eestvedamise” lahutamatu osa. Sprindi liider võib jooksu “eest vedada”, kuid tal ei ole “eestvedamise” positsiooni, kui tal puudub potentsiaal teisi mingil viisil mõjutada. Seega saab selgelt eristada „ees vedamise“ ja eestvedamise protsessi.

Eestvedamise psühholoogia

Inspireeriva juhi (kes suudab grupile süstida kirge ning neid suunata) olemuse analüüsimine nõuab eelteadmisi selle kohta, kuidas grupi psühholoogia selle liikmeid mõjutab.

Erinevad grupi dünaamika käsitlused (näiteks: Arthur F. Carmazzi „Otsekommunikatsiooni metoodika” ja „Laineefekt”) käsitlevad eestvedamist kui teadlikkuse tulemit ning grupi nõuete ja reaktsioonide mõju indiviidi emotsioonidele.

Arthur F. Carmazzi teooria kohaselt ei hõlma eestvedamine endas grupi mõtteviisi muutmist, vaid sellise keskkonna loomist, mis toob esile selle grupi indiviidide parimad omadused, mis inspireerivad selle grupi indiviide. Indiviide inspireerivad erinevad keskkonnad, mis toovad välja nende erinevaid tahke. Emotsioonidega laetud aistingud mõjutavad vastava keskkonna kõiki tahke. Carmazzi sõnul peab juhtimiseks ehitama hariduse ja teadlikkuse abil platvormi, kus indiviidid rahuldavad üksteise vajadusi. Juhid saavutavad selle, teades, miks inimesed reageerivad positiivselt teatud situatsioonile keskkonnas A, kuid pettuvad selles sügavalt keskkonnas B.

Kui juhid muudavad enda tegevusi vastavalt teadmistele, mida need tegevused tegelikult tähendavad, siis mõjutavad nad sellega grupi emotsionaalseid ja taju mõjusid. Kontrollides grupi “standard”reaktsioone, saab eestvedaja muuta grupi psühholoogiat ning muuta organisatsiooni kultuuri.

Eestvedamise seos juhtimisega

Mõned kommentaatorid seostavad eestvedamise tihedalt juhtimise ideega. Mõned peavad neid kahte sünonüümideks ning teised käsitlevad juhtimist eestvedamise alaterminina. Selle eeldusega nõustudes võib eestvedamist käsitleda kui:

  • tsentraliseeritut või detsentraliseeritut 
  • laia või fokuseeritut 
  • otsusele orienteeritut või distsipliinile keskendunut 
  • tõelist või mõnelt autoriteedilt tuletatut

Mis tahes neist traditsiooniliselt juhtimisstiilile omistatud vastandlikest tähistest võib samuti kehtida ka eestvedamise stiilile. Seda lähenemist kasutavad ka Hersey ja Blanchard: nad väidavad, et juhtimine koosneb pelgalt ärisituatsioonidele kohandatud eestvedamisest või teisisõnu: juhtimine moodustab eestvedamise laiema protsessi ühe alaliigi. Nad defineerivad selle alljärgnevalt: „Eestvedamine toimub mis tahes ajal, kui keegi soovib, sõltumata põhjusest, mõjutada indiviidi või grupi käitumist. /–/ Juhtimine on eestvedamise selline liik, kus sihiks on organisatsiooniliste eesmärkide saavutamine.” (Hersey, P. ja Blanchard, K. 1982, lk 3)

Siiski võib vajalikuks osutuda ka juhtimise ja eestvedamise selge eristamine. See võimaldaks juhtimise ja eestvedamise omavahelisele suhtele vihjates, et mõjusal juhil peaksid olema eestvedamise oskused ning avalduma ka juhtimise oskused. Üks selge eristus annaks meile alljärgneva definitsiooni:

  • Juhtimise võim tuleneb positsioonist. 
  • Eestvedamise võim tuleneb mõjust.

Abraham Zaleznik (1977) kirjeldas juhtimise ja eestvedamise erinevusi. Ta nägi eestvedajaid kui inspireerivaid visionääre, keda huvitas sisu; juhte käsitles ta kui planeerijaid, keda huvitas eelkõige protsess. Warren Bennis (1989) arendas edasi juhtide ja eestvedajate vahelist dihhotoomiat. Ta defineeris 12 nende kahe grupi vahelist erinevust:

  • Juhid juhivad, eestvedajad uuendavad. 
  • Juhid küsivad, kuidas ja millal, eestvedajad küsivad, mis ja miks. 
  • Juhid keskenduvad süsteemidele, eestvedajad inimestele. 
  • Juhid teevad asju õigesti, eestvedajad teevad õigeid asju. 
  • Juhid ekspluateerivad, eestvedajad arendavad. 
  • Juhid toetuvad kontrollile, eestvedajad inspireerivad usaldust. 
  • Juhtidel on lühiajaline perspektiiv, eestvedajatel pikemaajalisem perspektiiv. 
  • Juhid aktsepteerivad status quo’d, eestvedajad panevad selle proovile. 
  • Juhid on keskendunud lõpptulemile, eestvedajad horisondile. 
  • Juhid jäljendavad, eestvedajad algatavad. 
  • Juhid imiteerivad klassikalist head sõdurit, eestvedajad on omaette isiksused. 
  • Juhid kopeerivad, eestvedajad demonstreerivad originaalsust.

[1] House, R. J. 2004: lk 15

Lühendatult wikipedia.com-ist.

Ettevõte palgakorralduse diagnostika

Ettevõte palgakorralduse diagnostika

 

Ettevõte palgakorralduse diagnostika eesmärk on läbi viia ettevõttes täielik palgakorralduse valdkonna „ probleemide inventuur „  ja pakkuda parimad lahendused probleemidel lahendamiseks. Organisatsioonisise palgakorralduse optimeerimiseks kaasatakse juhtimiskonsultant.

Milleks palgakonsultanti kaasata?

Esiteks , eksisteerib pidev konflikt ja lõhe tegeliku olukorra ja firma poolt fikseeritud eesmärkide vahel. Näidetena võib tuua olukorra , kus eksisteerivad suured käärid ettevõtte planeeritud finantsmajanduslike näitajate ja tegelike tulemuste vahel. Milliseid olulisi näitajaid ettevõtte tulemuslikkuse hindamisel on arvesse võetud (näit müügimaht, ROI, klientide rahulolu, turuosa ) ja mis on põhjuseks , kui eesmärke ei täideta ja ettevõtte majandustulemused halvenevad.

Teiseks , ettevõtte juhtkond ei suuda kainelt ja realistlikult valitsevat olukorda hinnata ja  lahendusi välja pakkuda. Sageli viibitakse nn „mugavustsoonis“ ja ei taheta tunnistada eksisteerivaid  probleeme , nende  olemust ja sisu. Sageli ei tunta ka vastavaid metoodikaid ja tehnikaid probleemide põhjuste väljaselgitamiseks. Näiteks teenindusettevõttes võib klientide rahulolu langeda mitmel põhjusel: näit  langeb toodete  kvaliteet, väheneb teenindajate erialane väljaõpe ja teeniduskultuur jms. Sageli võib probleem olla väljaspool konkreetse juhi tegevusvaldkonda. Probleem võib ka olla seotud erinevate faktoritega ,mis esmapilgul ei ole ilma analüüsita nähtavad.

Kolmandaks , organisatsioonis töötavad või on tööle asunud isikud , kes on huvitatud ettevõtte olukorra kaardistamisest ja hindamisest, samuti probleemide lahendamisest ja võimalike arengu- ja muudatusteprotsesside käivitamisest. Sageli on need ettevõtte omanike ringi kuuluvad isikud, kes ei ole rahul organisatsiooni arengutrendidega.

Tabelis 1 on toodud loetelu tüüpilisi probleeme .

Tabel 1

 

  • Ettevõtte finantsnäitajate halvenemine.
  • Müügiplaanide mitte täitmine
  • Rahulolematute klientide hulga suurenemine
  • Tootmiskadude ja praagi suurenemine
  • Ettenägematute kulude suurenemine
  • Tellimuste ja projektide täitmise tähtaegade pikenemine.
  • Suur personali voolavus.
  • Personali madal kvalifikatsioon
  • Teostatud tööde ja osutatud teenuste kvaliteedi halvenemine.
  • Debitoorse ja kreditoorse võlgnevuse suurenemine.

 

 

  • Madal tööviljakus.
  • Ettevõttesiseste konfliktsituatsioonide suurenemine
  • Probleemid organisatsiooni juhtimises
  • Vastuseis muudatustele, Боязнь перемен, сопротивление изменениям.
  • Аutokraatia ja struktuuriüksustevaheliste koostöö
  • Demotiveeriv juhtimisstiil. meeskonnatöö puudumine
  • Töötajate rahulolu , loojalsuse ja töömotivatsiooni vähenemine.
  • Laovarude  suurenemine

 

Kuidas organisatsiooni diagnostikat läbi viia? Töötatakse välja konsulteerimise töökava ja ajagraafik. Määratakse juhtkonna poolt kindlaks juhtrühm ja tegevuse põhimõtted koostöös konsultandiga. Sõlmitakse töövõtuleping.

Konsultandi töö algab intervjuude kokkuleppimise ja alusdokumentide kogumisega Selleks kasutatakse spetsiaalseid meetodeid ja protseduure. Kõige esmase meetodina kasutatakse intervjuude läbiviimist ettevõtte juhtkonna ja töötajatega. Konsultant püüab vastavaid tehnikaid kasutades välja selgitada  probleemide olemuse ja tekkepõhjuse.  Intervjuu on usalduslik vestlus, mille tulemuslikkus sõltub osapoolte soovist leida probleemidele lahendusi. Oluline on keskenduda võimalike lahendusteede ja meetodite otsimisele. Konsultandid kasutavad probleemide väljaselgitamiseks ka  dokumentide analüüsi, kohtumisi andmete saamiseks, diagnostilist jälgimist ja muid juhtimismeetodeid.

Informatsiooni kogumise faasis on oluline

 

  1. Ettevõtte probleemide loogiline ja analüütiline mõtestamine
  2. Probleemi sisuliste põhjuste väljaselgitamine
  3. Probleemide puu kirjeldamine
  4. Ettevõtte arenguks vajalike meetmete ja ettepanekute väljatöötamine
  5. Ettevõtte muudatuste tegevuskava koostamine

Informatsiooni kogumise faasis pöörab konsultant põhitähelepanu sellele , kuidas leida sisemisi seoseid probleemide  tekkimise ja lahendamise viiside vahe.  Konsultant grupeerib ja järjestab probleemid tulenevalt probleemide kaalukusest  ja teeb ettepaneku probleemide lahendamise järjekorra ja viiside osas.

Konsulteerimise tulemusena valmib tegevuskava ettevõttesiseste muudatuste juhtimiseks.

Vajadusel koostatakse ajakava muudatuste protsessi juhtimise ja firmasisese koolituse osas.